Dag 12 - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

06 Augustus 2013 | Spanje, Navarrete

Petra bedankt voor je compliment :-)
Vandaag fris en fruitig opgestaan, alles klopte aan de kamer. Dus inderdaad weer vol goede moed van start. En ja hoor, we zitten nog niet op de fiets of de eerste stevige helling moet alweer bedwongen worden. Zo langzamerhand hebben we door dat of bij het dorp inkomen of er uitgaan er altijd een steile helling is. Zo 's morgens bij de start valt dat niet mee maar als je 3 mannen achter je laat geeft dat in ieder geval voldoening.
Na Puenta la Reina was het eerste grote dorp Estella. Iedereen liep daar in het wit met een rode sjaal ter voorbereiding van de stierengevechten op 14 augustus. Vandaag was er ook al vanalles loos dus helaas alle kerken gesloten. Gelukkig werd alles goed gemaakt in Los Arcos, een echt prachtige kerk. Zo werd hij in het boekje niet omschreven dus we zijn blij dat we er naar binnen gegaan zijn. Daar ook even wat pasta gegeten en gezeten. Veel tijd was er niet want we moesten nog ruim 40 kilometer. En ja hoor, het dorp uit weer een heusse klim. Vervolgens veel heuveltjes volgens het boekje, in your dreams but not in reality. Als je even een tijdje naar beneden gaat word je meteen weer afgestraft en mag je weer naar boven. Mijn bovenbenen zijn ondertussen net ballonnen en afvallen ho maar. We zitten al ruim 69 uur op de fiets, 897 km en zijn in totaal al 11000 meter geklommen. Ik had net zo goed thuis op de bank kunnen blijven ziiten. Hu is natuurlijk helemaal niet tevreden maar wat doe je eraan. Niks eten is geen optie en we overdrijven zeker niet. Matige mensen als wij zijn. We zullen zien, we hebben nog 10 dagen voor de boeg. Het doel is natuurlijk ook niet om af te vallen maar het was niet erg geweest. Nog even door Logrono gefietst wat gedronken en toen de laatste etappe naar Navarrete. Hoteltje weer even geregeld zodat we zeker wisten dat we plek hadden. Anders hadden we nog weer 20 kilometer verder gemoeten en dat is geen optie in dit terrein. In Navarette een werkelijk prachtige kerk, zo rijk met bladgoud en zo anders dan in Nederland. Je weet echt niet wat je ziet. Na de check in, op terrasje op aanraden calimocho gedronken. Cola met rode wijn, erg lekker en een goede vervanger voor Sangria die we gisteren ontdekt hebben. Zo nog even hapje eten en dan weer slapen. Vannacht slapen de fietsen bij ons, de kamer is zo groot dat ze er gewoon bij op mogen. Als ze maar niet snurken.

• 07 Augustus 2013 - 09:03

Karin Snellen:

Hier de trouwe fan weer!
    Is dat nu waar jullie je zorgen om maken: een kilootje meer of minder? Het zijn de spieren man!
    Kanjers van bovenbenen had ik na 2000 km: keihard en gestaald.
    Blijf in vredesnaam goed eten en genieten van biertje, wijntje, sangria of calimocho.
    Jullie zijn ruim over de helft, het gaat goed, elke dag weer verrassingen.
    Kanjers!!

Fijne dag vandaag.
    Liefs,
    Ka

• 07 Augustus 2013 - 18:24

Jan Mos:

Dag Agnes en Huub; mijn internet verbinding is nog immer "klote" op het vakantieadres maar ik blijf het proberen. Misschien komen mijn reacties wel op een later tijdstip binnen.
    Het blijft fantastisch om jullie verhalen en belevenissen te volgen. Zoals eerder gezegd, mijn bloed kruipt alweer richting een volgende tocht. Geniet van al het schoons jullie ontmoeten, maar beloof me een ding, meng die heerlijke Spaanse wijn niet met cola. Dat is zoals eerder geschreven de opperste vorm van heiligschennis en dat zal jullie tocht niet vergemakkelijken.
    Groet Jan

• 07 Augustus 2013 - 18:32

Agnes& Huub :

Ka, komt goed. We blijven zeker genieten.

Jan, je berichten komen wel binnen maar op een veel later tijdstip. Geeft niks, leuk te zien dat je zo meeleeft en alweer over een nieuwe tocht nadenkt.
    Groetjes aan jullie beiden!