Dag 13 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

07 Augustus 2013 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Zou het echt zo zijn, de 13e. Hu is helemaal afgebrand vandaag en kon geen meter meer fietsen. Al in Sto Domingo de la Calzadal eerst door een fikse onweersbui gestrand en toen kon Hu helemaal niet meer op gang komen. Kamertje gezocht en nu ligt hij te slapen als een roos hier naast me, het is nog vroeg bijna 17.00 uur. Maar als het op is is het op. We hadden nog een kleine 30 kilometer door willen fietsen naar Belorado dan waren we morgen met 60 km in Burgos geweest. Morgen maar vroeg vertrekken, niet al te veel heuvels dus dat moet ook goedkomen.
Vanmorgen vanuit Navarrete vertrokken met al vrij snel een stevige klim van 12% vanwege de nieuwe snelweg. We dachten deze klim te kunnen ontlopen maar het einde van het liedje was dat we het voorstuk van de klim dus 2x gedaan hebben. Daarna naar Najera, aardig dorp maar niet echt spannend. Vervolgens ervoor gekozen om nog naar een klooster te fietsen, op de lijst van UNESCO. Het Monasterio de Yuso, helaas geen tijd om binnen te gaan kijken. Tenminste dat dachten we toen. Vervolgens kijken we elkaar tussen de lunch aan in Berceo en hebben we volgens de route 40 kilometer gefietst en hebben wij er 60 km op de teller staan. Tja dan heb je nog een eind te gaan. Maar niet meer dus. Wat wel grappig was dat op het moment dat ik tegen Hu zei dat we zo ongeveer de grens van 1000 kilomter gepasseerd moesten, hij stopt om te kijken en we inderdaad precies 1000 km hebben gefietst. Dus ik weet niet wat ik gisteren gezegd heb maar we zijn de grens van 1000 dus voorbij. Kicken hoor zo'n getal. Verder is er in dit dorp een oude kathedraal. Maar niet zo mooi als menig kerk die we al gezien hebben.
Grappig is dat de Spaanse dorpen in de middag helemaal dood zijn en ' s avonds pas echt tot leven komen. Het zal hier niet anders zijn. In de tussentijd is de regen opgehouden en schijnt de zon weer. Vandaag en gisteren waren bewolkte dagen met af en toe zelfs fris op de fiets. Temperatuur rond de 27 graden dus stukken beter.
Ik ben benieuwd wanneer Hu weer wakker wordt ;-)

• 07 Augustus 2013 - 18:17

Jan Mos:

Dag Agnes en Huub, 1000 km is een prachtige mijlpaal. Dat Huub hiervan in slaapt valt in plaats van dit met jouw te vieren is natuurlijk een beetje jammer. Desalniettemin zijn jullie prima op koers voor deze uitzonderlijke uitdaging.
    Een beetje wonderen doet Huub zeker en vast wonderen en morgen laat hij je wederom zijn kuiten zien; een echte klimgeit in wording.
    De weg er naar toe is van het grootste belang en een echte camino-ganger heeft onderweg geen haast en geniet van hetgeen onderweg op zijn pad komt. Bon Camino, Jan

• 07 Augustus 2013 - 18:27

Agnes& Huub :

Jan, komt goed denk ik ook. Bovendien de regen valt hier weer met bakken uit de hemel. Leuk je berichtje! Gr A