Dag 17 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

11 Augustus 2013 | Spanje, Astorga

Wat een verwennerij, gisteravond smakelijk gegeten en genoten van Leon op zaterdagavond. Vanmorgen uitgeslapen tot 9.00 uur, wat een luxe. Na het ontbijt de kathedraal bezochten her en der nog een koffietje gedronken. Daarna op de fiets voor een klein stukje naar Astorga, 62 km. Na gisteren bijna 110 km een kippe eindje. Het was dat het warm was anders hadden we er niks van gemerkt. Misschien bevangen door de Heilige geest, wie zal het zeggen. De afgelopen dagen waren een makie, dat wordt de komende dagen wezenlijk anders. Dus vandaag even rustig en genieten van relatieve rust en lekker eten en drinken. Waar we al druk mee bezig zijn in Astorga. Zo een klein wandelingetje naar het Paleis dat onder architectuur van Gaudi gebouwd is en het dorp verkennen. Zo langzamerhand komt de eindstreep in zicht. Met de gedachte dat we de komende dagen niet meer dan ongeveer 55 kilometer hoeven te fietsen per dag geeft dat een aangenaam gevoel. Sowieso gek als je bedenkt dat we volgende week om deze tijd de verjaardag van Heleen alweer gehad hebben. Gewoon in Nederland. Grappig is wel van het op deze manier vakantie vieren dat het heel lang lijkt en je echt helemaal afstand neemt. En de fietsen zijn zo heerlijk licht zonder bagage, een verademing.
Noot van Hu: ik deel Aggie haar optimisme nog niet helemaal. We krijgen de komende 2 dagen nog 2 forse cols voor de kiezen, eerst morgen de Cruz de Ferra en de Irigo pas, beide op 1500 mtr hoogte, overmorgen mogen we nog over de Alto de Poio, ruim 1300 mtr. Bultjes voor A misschien, voor mij toch echt serieuze reuzen.

• 11 Augustus 2013 - 20:43

Karin Snellen:

O nu snap ik het! Op 15 augustus, Maria Hemelvaart komen jullie in Santiago de Compostella aan. Hoe symbolisch! Of begrijp ik het verkeerd?

Nee, ik stel geen intieme vragen, maar wil wel weten wanneer jullie precies terug zijn in Epe.
    Pak die paar pukkels nog, appeltje eitje na alles wat al achter jullie ligt.

Heel veel succes en sterkte voor morgen.
    Liefs, Ka en Jan

• 12 Augustus 2013 - 10:09

Jan Mos:

Dag Huub en Agnes; ik neem aan dat jullie geweldig hebben genoten op de mooie pleintjes met de mooie gebouwen in Astorga, onder het genot van een heerlijk glas rode wijn. Jullie zullen wel een heeeel rustige nacht hebben gehad aldaar, ter voorbereiding op de klim van vandaag - de Cruz de Ferra. Hier is dan eindelijk de plek om de echte boetedoening af te leggen. Neem daar gerust de tijd voor want je komt daar niet alle dagen.
    Veel plezier en succes met de komende kilometers tot aan Santiago.
    Ik ga vanaf nu de komende dagen - onze laatste week vakantie - zelf ook veel fietsen. Helaas in het vlakke Nederland maar toch een goed alternatief. Groet Jan en natuurlijk ook van Marjan.