Nat, natter, Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Nat, natter, Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Nat, natter, Nevers

Door: Hu

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

28 Juli 2014 | Frankrijk, Nevers

Na een heerlijk maaltje met fois gras, wijn en dessert naar ons bedje in het stilteresort..... kwam er een Belgisch reisgezelschap thuis met een hoop kabaal, dus slapen, ho maar. 's Nachts begon het te rommelen, letterlijk en figuurlijk. Na een paar toiletbezoekjes eindelijk in slaap, tot een uur of 5. De hemel ging open en de douch vol aan. Wat een water. Na een uurtje hield de stortbui op en ging het gewoon hard regenen. A en ik besloten wat langer te blijven liggen. Om 8.30 regende het nog, dus maar ontbijten en op de fiets. Twee uur later, in Apremont sur Allier gestopt omdat we helemaal doorwaternat waren en iets warms aan wilden. Wat een pokkenweer. Weinig gezien natuurlijk want het enige wat je doet is zo hard mogelijk fietsen. Met mijn derrierre was het ook al niet top, evenmin als met mijn hamstrings en quadriceps. Gisteren te vaak de macho uit proberen te hangen vrees ik ( met dank aan JM). Doorgefietst tot Nevers. Veel over gehoord, maar ja, lundi, oftewel maandag, oftewel geen F te doen. Zo'n beetje het hele dorp gesloten! Hebben wij weer.
Dan maar dutje , kort wandelingetje, flesje wijn, paar toostjes en even terug naar b&b. Wat helemaal prachtig is trouwens, toplocatie, een echte aanrader. Net wat sushi verorberd en nu in bed. Morgen naar Vezelay, 100 km en niet de makkelijkste, maar we gaan het proberen.

• 30 Juli 2014 - 21:32

Jan Mos:

Dag Huub en Agnes, aangezien wij zelf ook onderweg zijn hebben we ietwat verlaat jullie escapades kunnen lezen. Een beetje regen slaat Huub toch niet uit het veld en een beetje kapwerkzaamheden zal hem toch ook niet schaden. Op naar Vezelay, een pracht plaats en ik adviseer jullie om aldaar een fles Chablis te bestellen en in een keer te ledigen. Voor een Camino ganger geen echte opgave. Groet Jan