Als een speer - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Als een speer - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Als een speer

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

29 Juli 2014 | Frankrijk, Vézelay

Na een heerlijke nacht slapen in de meest fantastische B&B waar we ooit geslapen hebben, alles klopte daar, vroeg uit de veren. Voor half negen op de fiets na een heerlijk ontbijt met eigen gemaakte crepes. Wat wil je nog meer ter voorbereiding. We hadden uiteindelijk een best eind te gaan. En het mooie van vandaag was dat het bijna de hele dag droog is gebleven terwijl helemaal anders voorspeld was. Nog vuilniszakken in een supermarche gekocht om over mijn jasje aan te trekken. Mijn windstopper is niet bestand tegen de grote hoeveelheden regen onderweg. Dom want ik wist het wel maar ik ben er absoluut niet vanuit gegaan dat we zoveel regen zouden krijgen.
Een mooie tocht vandaag en ik had er echt plezier in. Relaxed heuveltje op en heuveltje af met een hijgende Huub achter me aan ;-). Om 12.30 uur hadden we meer dan de helft er al opzitten. Na een korte pauze met wat brood, ja,ja we doen het echt rustiger aan, weer verder. Ook al zou je willen er zijn echt hele stukken van ettelijke kilometers waar gewoon niks te krijgen is. Helaas het mocht niet waar zijn. De laatste 20 kilometer weer in de stromende regen gefietst. Maar stoere bikkels als we zijn met blote benen en in mijn geval voeten. Zolang je maar blijft bewegen. De laatste 2 kilometer naar Vezelay steil omhoog in de eerste versnelling. Dan krijg je het vanzelf weer warm......
Hotelletje gezocht en daarna een lekker warm bad. Vezelay is een prachtig authentiek dorp met een prachtige baseliek. Heel erg groot voor zo'n klein dorp. Maar ook hier doodse stilte, alles dicht om 19.00 uur en niks geen flanerende toeristen. Ik ben benieuwd hoe het morgen overdag is maar ik vrees dat we te vroeg weg zijn. Een kort tochtje naar Auxerre (55 km) omdat we daar willen rondkijken. Maar na de 100 kilometer van vandaag moet dat kunnen.

Note: erg veel half lege dorpjes, een hele boel verpaupering, veel te koop en ook hier in Vezeley veel leegstand. Wat is er aan de hand in La douce France .....

  • 30 Juli 2014 - 21:40

    Jan Mos:

    He, en geen chablis geproefd. Trouwens dat bultje naar Vezelay kan voor zulke randoneurs toch geen probleem meer opleveren.
    Ter info, Noord Frankrijk wordt nog desolater. Maar een echte Camino ganger trekt zich steeds meer terug in devotie. Sex is uit den boze wanneer fietsprestaties worden verlangd. Succes.Jan

  • 30 Juli 2014 - 22:48

    Agnes& Huub :

    Jan, maar vandaag wel degelijk. Heerlijk hier ook nog in deze streek. Is dat het wat het zo zwaar maakt ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes& Huub

En nu terug naar huis!

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 10485

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

In de tegenovergestelde richting

24 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: