Nog even en we fietsen door naar het Vrijthof - Reisverslag uit La Reid, België van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Nog even en we fietsen door naar het Vrijthof - Reisverslag uit La Reid, België van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Nog even en we fietsen door naar het Vrijthof

Door: A

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

05 Augustus 2014 | België, La Reid

Vanmorgen een mooi zonnetje en na de dagelijkse boodschappen hup weer in de benen. We werden verrast met een een prachtige 10 kilometer over een vroegere spoorlijn. Heerlijk vlak dus. Daarna nog weer eens 10 kilometer relatief simpel en toen 30 kilometer klimwerk. Pfff maar ja volgens sommigen moet je afzien op dit soort tochten. Voor ons voelt deze tocht wezenlijk anders dan vorig jaar. Het echte caminogevoel is er niet of nauwelijks. Kerken onderweg zijn vrijwel allemaal gesloten en je komt eigenlijk nauwelijks caminogangers tegen. We fietsen gewoon gezellig naar huis langs de meest moeilijke weg. We hadden ook het Maasdal kunnen nemen Jan! Na de lunch een heel stuk door het dal van de Lienne. Prachtig stuk ook weer vlak. Wat een verwennerij vandaag! Beslotenen om de stevige klim dan maar vandaag te doen. Een stuk van 3,5 km 4-8% klimmen, dan zogenaamd een vlak stuk, 2-4% over een km of wat en vervolgens nog een klim er achteraan van 3 km van 6-8%. Kortom, de uitsmijter van de dag mocht er zijn. Vervolgens waren we rond 17.00 uur in La Reid. Leuk dorp met Chambre d' Hote maar niet veel later bleek er vanavond geen eten te krijgen in het dorp. Nog even voor 18.00 uur langs de bakker voor een magetron pizza stuk. Niet echt lekker, maar ja als er niks anders in de buurt is moet je wel. Na een heerlijke douche aan een flesje wijn en een fles water en dan houden we het wel vol tot morgenochtend. Hopelijk is het ontbijt goed. Volgens mij is dit allemaal afzien genoeg voor een vakantie................ En morgen nog wat serieuze klimmetjes maar dan hebben we de Ardennen keurig overleefd. Ik ben trots op ons als niet ervaren fietsers. Maastricht here we come en inderdaad als we ons echt kwaad gemaakt hadden, hadden we Maastricht nog kunnen halen vandaag maar what's the fuss. Na ruim 90 kilometer vandaag en 960 kilometer totaal kan Maastricht nog wel een dagje wachten.

• 05 Augustus 2014 - 22:05

Jan Mos:

Ha Huub en Agnes
    Eten in België is niet van het grootste belang. Als er maar een echt bolleke klaar staat, die gaat er in voor minstens 3 boterhammen. Jammer dat de Camino niet meer zo voelbaar is, maar jullie prestatie is er niet minder om.
    Het komend jaar leven als een monnik geeft het zelfde Camino gevoel; dus er zijn nog vele kansen.
    Morgen in Maastricht zou ik er nog maar even flink van genieten want as maandag gaat het ook weer vol aan de bak.
    Bon Camino en tot spoedig Jan en Marjan

• 06 Augustus 2014 - 12:13

Jan W:

ik vindt het knap dat jullie die aantal km hebben afgelegd met toch wel best slecht weer,huub nog geen last gehad van een slaapzak met al dat fietsen. als het goed is zien we jullie morgen even bij mam want moeten pakken wij gaan vrijdagmorgen op tijd weg, dus tot morgen.

• 06 Augustus 2014 - 15:01

Karin:

Kanjers!
    Tja, wat is de essentiel van de Camino? Het doel bereiken, op weg zijn, Samen een PRESTATIE leveren. SAMEN een prestatie leveren of SAMEN een PRESTATIE leveren. Het antwoord laat ik aan jullie.
    Maastricht lonkt: trek je mooiste flaneerkleding aan en ga genieten van eten, drinken en heerlijk slapen.
    Veel plezier xx Karin