Bye bye Belgique - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Bye bye Belgique - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Bye bye Belgique

Door: HS

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

06 Augustus 2014 | Nederland, Maastricht

Vanmorgen in alle rust ontbeten, de fietsen gepakt en ruim na half 10 pas vertrokken. Alle tijd genomen, we hoefden maar een klein stukje tot Maastricht ten slotte.... Dat klopt ook wel, maar ja, de Ardennen zouden de Ardennen niet zijn als ze niet wat in petto hadden, we zaten uiteindelijk nog steeds op het parcours van Luik-Bastenaken-Luik. En dat hadden ze wel ergens anders gelegd als dit traject een piece of cake zou zijn. Dus wij met het s voor de o van het ene pukkeltje naar en andere. In de tussentijd wel de mooie histirische plekjes Oud Limbourg, op een pukkel uiteraard, Abbey Val-Dieu en Clermont bezocht voor wat sfeerbeelden. Er was een ding dat per se moest gebeuren in Belgie en waar we al 3 dagen naar op zoek waren, helaas zonder succes. Want daar waar we er een zagen was die gesloten. Dus op enig moment, in Wasage, niet ver van de grens, van het parcours af geweken om er een te vinden. En jawel, het geluk was met ons, Chez Muriel had een heerlijke friet met mayo voor ons, de dag kon niet meer stuk. Om een uur of half 3 passeerden we ergens op een fietspad de nederlandse grens. Het was als door een gat in een laken kruipen, niets heroisch, geen fanfare, ondanks dat zo'n beetje m'n hele schoonfamilie der in zit, helemaal niks. Dus ik mopperen op Aggie dat ze wel wat beter haar best had kunnen doen (grapje natuurlijk). Door Eijsden, wat een heel leuk dorp is en nog 10 km te gaan. En ja, dan gaat het regenen natuurlijk, en niet zo'n beetje ook. Maar goed, wij in gestrekte draf naar M, alwaar het een drukte van belang was/had kunnen zijn. Overal terrassen, het Vrijthof helemaal afgezet, want de jaarlijkse wieleronde is vandaag. Helaas regent het al de hele tijd dus iedereen snelt van M naar huis, hotel, camping. Wij hebben lekker op een terrasje witte wijn zitten drinken totdat onze B&B open ging. Nu lekker gedouched in bed voor de blog enz, zodat Ag haar boekje uit kan lezen, dadelijk met benewagen en plu naar de stad voor een pintje, een blanco en een heerlijke hap. We zijn tenslotte in de grote stad en hoeven morgen pas om 9 uur te ontbijten. We gaan er voor
Lachaim!

• 06 Augustus 2014 - 20:47

Jan Mos:

Dag Huub en Agnes, proficiat met het nemen van deze Camino horde.
    Terug op vertrouwde bodem.
    Een grote pint en een fles wijn zijn wel verdiend, alhoewel veel van jullie verlangens wel over deze zaken gingen, incl een goede maaltijd.
    Voor een Camino ganger telt echter de onthouding en zelfkastijding als een hoger ideaal. Hierover heb ik helaas weinig kunnen lezen.
    Maar ja, voor aardse rakkers als jullie is de prestatie er niet minder op.
    Chapeau en tot een luisterrijk weerzien onder het genot van goed eten en heerlijke wijnen.
    Groet Marjan en Jan

• 06 Augustus 2014 - 20:47

Jan Mos:

Dag Huub en Agnes, proficiat met het nemen van deze Camino horde.
    Terug op vertrouwde bodem.
    Maar ja, voor aardse rakkers als jullie is de prestatie er niet minder op.
    Groet Marjan en Jan