Dag 3&4 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 3&4 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 3&4

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

29 Juli 2013 | Frankrijk, Moissac

Oef, even weer bijschrijven. Gisteren waren we zo kapot dat we na het eten voor dood in bed zijn gevallen. Vanavond daarentegen hebben we een heerlijke avond met Jan en Karin gehad met een zeer smakkelijke dish.
Terug naar dag 3, we wisten dat we een divers aantal klimmen zouden hebben. Maar alles verliep prima, op tijd in Turenne, prachtig plaatsje trouwens. Evenals Martel, ook onderweg. En daarna rond 15.00 in Rocamadour, waar we zelfs een stempeltje van de pastoor himself kregen in de chapel van de zwarte Madonna. Besloten om niet in de drukte van Rocamadour te blijven hangen maar nog 26 km door te fietsen. En dan begint het, een omleiding naar Bastin, niet zo heel erg want daar was een chambre D'hotes. Helaas geen plek en volgens de eigenaresse nergens in de nabije omgeving. Haar beste advies was weer terug omhoog naar Gramat. No way, dat is op dezelfde hoogte als Rocamadour. Dus tegen alle adviezen in weer op de fiets gestapt naar het zuiden. Labastide Murat was ons einddoel, helaas konden we niemand telefonisch bereiken en ook geen internet ontvangst. Dus een gokje, ik zag ons al op een dekentje in de wei liggen. Halverwege toch weer internet geprobeerd en gelukkig weer verbinding en ja hoor via booking.com een overnachting geboekt in een hotel in Labastide Murat. Nu alleen de laatste 10 km nog, inclusief nog meer stevige pukkels. Om 20.00 waren we op de plek van bestemming, 11 uur onderweg en 90 km gefietst. Na het eten was het op.
Vandaag een relatief vlakke tocht en dus makkelijk fietsen. Een genoegen na gisteren, Hupie gaat ook steeds beter. Na 105 in Moissac gearriveerd en met Jan en Karin afgesproken die redelijk in de buurt zitten op vakantie. Wat gezellig om elkaar ergens in Frankrijk te kunnen ontmoeten. Een leuke B&B gerund door Ieren. Nu proberen lekker te slapen en morgen weer fris op de fiets. En Ingie we gaan echt naar het Zuiden ;-)