Dag 19 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

13 Augustus 2013 | Spanje, Tríacastela

De rangorde is weer hersteld, Hu weer keurig achter mij aan de Col op. Ik ben gisteravond niet meer overeind gekomen. Ik was er helemaal klaar mee, om 23.00 natuurlijk honger maar niet genoeg motivatie om de kleren weer aan te doen. Dan maar lekker ontbijten, tenminste dat hoop je dan. Geroosterd stokbrood en jam dat is niet mijn favoriete ontbijt dus bij dorp 2 in de ankers voor een cafe con Leche en een hartige hap. En toen was ik er weer klaar voor. Net op de fiets het dorp uit ziet Hu een klein kerkje dat open is dus omdraaien en naar binnen. Het blijft lastig om de grotere kerken te bezoeken, vaak pas open om 10.00 uur en dan maar even. Villafranca was trouwens een zeer bijzonder dorp met prachtige kerken. Maar even terug naar het kleine kerkje, er was een zeer knappe en ook nog aardige spanjaard aan het grasmaaien dus ik vond het niet erg om 3x in en uit lopen ;-). Maar uiteindelijk weer op pad voor onze laatste grote klim, een hele gemakkelijke volgens Hu. Nou mooi niet, we zijn er een hele tijd druk meegeweest en dan ben je in Cebreiro. Mag je weer een eind naar beneden en vervolgens weer omhoog naar Alto do Poio. Chips, daar was de bult van gisteren een makie bij. Maar natuurlijk hebben we het gehaald en na een koud glas naranja begon de welverdiende afdaling van 13 kilometer en dan schiet het op. In het eerste dorp onderaan de bult een kamer gevonden bij Casa David. Plenty of tijd voor een biertje, een wasje, dutje en het bijwerken van de blog. We weten nog niet precies of we in 2 of 3 dagen naar Santiago fietsen. We laten het even afhangen van morgen. Als we makkelijk de 70 kilometer halen kan het in 2 dagen maar er zijn nog wel wat klimmetjes te doen.

• 13 Augustus 2013 - 20:37

Karin Snellen:

Hu en Aggie, de eindstreep is in zicht! Hebben jullie al wel geboekt in SDC voor het geval je er de 15e aankomt? Volgens mij is het daar dan gekkenhuis en weet Maria nog steeds veler harten sneller te laten kloppen. Hu, bedankt voor je belletje. Hier alles ok. In oktober volgende ronde in Frankrijk.
    Spaar je krachten en succes morgen!
    Liefs,
    Ka

• 13 Augustus 2013 - 20:56

Petra Geenen:

Geniet elke avond van jullie blog! Ga dit dagelijks contact straks missen!!!! Xjezus

• 14 Augustus 2013 - 10:08

Anne Snellen:

Ik ben net heerlijk op mijn vrije ochtend de bloggen van de laatste paar dagen aan het lezen, vind het erg leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken en wat voor moois jullie allemaal zien. Morgen is het hier in Malta ook groot feest en ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Succes met de laatste paar klimmen en geniet van de mooie dingen die jullie zien. Ik ben erg benieuwd naar alle foto's!

Dikke kus,

Anne

• 14 Augustus 2013 - 18:02

Jan Mos:

Ha Agnes en Huub, het klimmen schijnt jullie niet meer veel te doen, alhoewel tussen jullie de "pikorde" wel duidelijk is. Agnes klimt als de beste, Huub volgt op gepaste afstand maar zoals Huub betaamt, hij vergeet s'avonds niet om te genieten getuige zijn Bourgondische foto van gisteravond. Inderdaad de Cebreiro en de Poio blijken pittiger dan verwacht. Het wordt nu hooguit freewheelen richting Santiago de Compostela. Uit eigen ervaring, geniet van elke meter en klim want de weg er naar toe is veel opwindender dan het bereiken van S d C. Om het genieten te waarborgen trakteer ik jullie op een fles Rioja vanavond. De rekening vereffenen we later. Proost met elkaar op deze geweldige prestatie. Bon Camino, Jan