Dag 10 & 11 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 10 & 11 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 10 & 11

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

05 Augustus 2013 | Spanje, Puente la Reina

Gisteren verbinding nada dus vandaar vandaag 2 dagen. Op dit moment zitten we heerlijk op terrasje in Puente la Reina-Cares. We zijn er helemaal klaar mee voor vandaag. Jaca was extra levendig vanwege een festival en jullie raden het al we sliepen in een hotel midden in het centrum op de begane grond. Uiteindelijk kunnen je er alleen maar om lachen maar het slapen is echt een soap. Kortom we zijn niet al te vroeg naar bed gegaan, hebben genoten van het volksdansen en zijn gewoon maar gaan liggen. De rest zal ik jullie besparen. Fietsen stonden weer keurig opgeborgen in het voorraad/ washok. De volgende dag na lekker ontbijtje weer vol goede moed op pad. De eerste 30 kilometer weer een klim maar de temperatuur nog redelijk in de ochtend en nog geen kilometers in de benen. Ging ook goed, viel niks tegen na gisteren. Nieuwe en oude klooster waren prachtig. Daarna lange afdaling, een echte naar Ste Cruz. Heerlijk gelunched, spaghetti!!!!! Daarna weer verder, op een relatief gemakkelijk traject. Maar wederom bloedheet en ik was er eigenlijk klaar mee. Maar nergens een mogelijkheid om te overnachten dus voor alle zekerheid hadden we 's ochtends een kamer in een klooster geboekt. Maar 4 kilometer van de route, wel weer een klimmetje er naar toe. Komt vlak voor onze eind bestemming iemand op een scooter naast Hu rijden. Dan denk je in eerste instantie wat is dit nu weer. In ieder geval hij waarschuwde ons voor een wegversperring vlak voor het dorp waar we omhoog moesten voor het klooster. Maar natuurlijk. Volgens hem moesten we maar via het klooster en dat was niet verkeerd want daar moesten we toch heen. En inderdaad, niet veel later de weg stopt gewoon. Auto's konden alleen maar omdraaien maar voor pelgrims was er een alternatieve route, stijl omhoog!!!!!!!!!!! Dan heb je al 90 kilometer in de benen en dan mag je op een klein padje recht omhoog. Kortom we zijn gaan lopen en dat was al lastig met de fietsen en de bagage. Om de paar honderd meter stoppen en dan kom je er ook. Gelukkig hadden we nog wat warm water. In het vorige hotel hadden ze onze fles in de koelkast gedaan in plaats van in de diepvries. Maar rond 18.15 waren we boven en werden we aangekeken door de dagjesmensen of we van een andere planeet kwamen. On top of the world in een oud pelgrimsklooster. Geluk bij een ongeluk dat we daar nu net een kamer geboekt hadden. Yeso was onbereikbaar vanaf de normale weg. Na een paar heerlijke koude biertjes weer een beetje bijgekomen. Hu beetje oververhit. Douche genomen wat rondgekeken in het kerkje, lekker gegeten en weer gaan proberen te slapen. Ik ga het er niet meer over hebben.

Dag 10
Moeie benen allebei na 2 dagen veel klimmen. Maar vandaag maar 80 kilometer........ En de dag begint weer met klimmen na een korte afdaling van het klooster naar beneden. Maar we geven niet op. Helaas raken we verdwaald omdat we de snelweg niet over kunnen. Maar na 3 keer heen en weer fietsen door hetzelfde dorp besluiten we we de geblokkeerde weg te negeren. Hadden we dat maar eerder gedaan. Niet veel verder worden we beloond met een prachtige mini Georges du Verdon. Echt prachtig, daarna kilometers heuveltje af en heuveltje op, op een hoogvlakte met alleen maar graan en verder helemaal niets op een paar kleine dorpjes na. Rond 15.00 uur uitgehongerd Campanas bereikt. Winkels voor wat boodschapjes niet gezien onderweg maar we hadden gelukkig nog een kleine koekjes voorraad, water en onze ijsfles ;-). In Campanas keuze uit wat bar/restaurantjes en lekker gelunched. Daarna weer onderweg, stevig windje dus minder last van de temperatuur. Klein stukje nog naar onze eind bestemming. Nog even een dorp omhoog( Bodenas)op zoek naar slaapplek maar niks gevonden. Wel weer stempel gescored in de sacrestie van een kerk. Ons boekje is ondertussen al mooi vol met de meest exotische stempels. Even verderop in Puente la Reina een mooi hotel met airco. Het moet lukken vanavond. We drinken onze Sangria's leeg, nemen een douche en gaan het dorp nog even verkennen. Morgen weer een dag vol pukkels en meer serieuze klimmetjes, maaaaaaaar we zijn over de helft. Het is een hele uitdaging maar het is heerlijk om samen zoiets te doen en Hu heeft echt zijn passie ontdekt. Mooi om te zien.

• 05 Augustus 2013 - 19:52

Karin Snellen:

He gelukkig, daar zijn jullie weer! Ik ben een trouwe leesfan hoor.
    Geniet intens van jullie airco kamer! Hupie, geweldig dat jij je passie hebt ondekt.
    Ben heeeeeeeeeeeeeel trots op jullie.

Liefs,
    Ka

• 05 Augustus 2013 - 19:55

Agnes& Huub :

Ka, Hu maakt al terugtrekkende bewegingen ;-). Komt goed. Oorsteking is over na inderdaad Prednison tabletten en antibiotica. Xx A

• 06 Augustus 2013 - 12:30

Petra Geenen:

Hoi agnes en huub! lees dagelijks met jullie mee! Wist je agnes dat je schrijverstalent hebt: je schrijft zo leuk en vanuit jou ogen leef ik mee !! Ervaar de afslachting in jullie fietstochten en elke morgen weer de "frisse" moed om de uitdaging weer aan te gaan !Dikke kus van ons hier. Wat gaan jullie door het gaatje !! Het zal jullie doel zekerl waard zijn XXXX