Dag 14 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

08 Augustus 2013 | Spanje, Burgos

Hu gisteravond weer herrezen uit zijn slaap dus we zijn het dorp nog ingelopen om wat te drinken en te eten. Ik had ook niet veel praatjes en het was koud. Na alle regen was het afgekoeld naar ongeveer 18 graden. Op tijd gaan slapen en wat blijkt we sliepen in een soort van klooster/ verzorgingstehuis vor oudjes en werden door de nonnetjes in slaap gezongen. Ze hadden nog een verlate vespers of zo. Heel vredig allemaal. Vanmorgen op tijd ontbeten uitzwaaid door een donker nonnetje en rond 8.00 uur op de fiets. En als er iemand geen zin had was ik het. Bahhhhhhhhhh, geen zin om te fietsen en weer al die heuvels. En dan mis je Nederland, heerlijk zo plat als een dubbeltje. Maar goed er is geen keuze in die zin dus gewoon richting Burgos. Vanmiddag in het achterland wat gegeten en weer verder. Mooi stuk gefietst, heuvelachtig natuurlijk maar wel uitgestorven en rustig. Uiteindelijk waren we rond 16.00 uur in Burgos. Na een biertje op het terras tijd voor een welverdiende siesta. Vanavond weer op pad, kathedraal bekeken, straatjes van Burgos en heerlijke tapas en tinto gescored. Nog even de blog en dan morgen weer onderweg. Misschien was een dag rust inplannen niet onverstandig geweest ;-).

  • 09 Augustus 2013 - 07:55

    Karin Snellen:

    Hey kanjers,

    Jullie alweer bijna op de fiets! Vergis je niet in het 'platte' landschap in Nederland. De Brabantse Wal is ook niet te versmaden met tegenwind en fiets zonder versnellingen (grapje).
    Ik wil niet belerend overkomen, maar sluit me wel aan bij Jan Mos, dat een pelgrimage gaat over de ervaringen op de weg er naartoe en niet om het nastreven van het doel op zich. Dan schiet je juist je doel voorbij. En dus fijn om te lezen dat jullie slapen als je moe bent, dorpjes verkennen, je laten verrassen en lekker genieten (voor zover mogelijk) van de Spaanse keuken.
    En neem die dag rust!

    Veel succes weer vandaag! Wij glijden richting arbeidsethos. Vandaag ga ik weer naar mijn schooltje in Breda.

    Liefs,
    Karin

  • 09 Augustus 2013 - 08:00

    Karin Snellen:

    Hier ben ik nog even:
    op de kaart zie ik dat Burgos iets zuidelijker ligt t.o.v. Santiago de Compostella. Ik had gedacht dat jullie langs de kust zouden fietsen en Plencia nog even aan zouden doen? Ik zie in de verte aan de westkust wel weer vervaarlijke hoogtes opdoemen.
    Kunnen jullie mij van mijn zorg om jullie welbevinden verlossen?
    Liefs,
    Ka

  • 09 Augustus 2013 - 18:37

    Jan Mos:

    Dag Agnes en Huub, Wat een prachtige Kathedraal op het plein in Burgos, he'. Ik neem aan dat jullie je wel hebben laten fotograferen op het pelgrimsbankje aldaar.
    Jullie zijn al een heel eind op weg. Santigo is niet meer. Ook de invloed van de Atlantische Oceaan wordt allengs groter. Wat dat betreft zou de hitte wel eens achter jullie kunnen liggen.
    Op de weg naar S komen jullie nog door vele prachtige plaatsen en ik zou zeker wat extra tijd nemen om de stad Leon nader te ontdekken.
    Hopelijk zijn de benen vandaag weer in blakende conditie. Succes en ik lees graag jullie vervolg. Groet Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

Onze eerste camino met z'n tweeën, vertrekpunt Limoges einddoel Santiago de Compostela.

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2013

De laatste dag

15 Augustus 2013

De laatste fietsdag, dag 21

14 Augustus 2013

Dag 20

13 Augustus 2013

Dag 19

12 Augustus 2013

Dag 18
Agnes& Huub

En nu terug naar huis!

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 10504

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

In de tegenovergestelde richting

24 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: