Langs het water - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Langs het water - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Langs het water

Door: A

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

30 Juli 2014 | Frankrijk, Auxerre

Vanmorgen nog nat en fris na weer de nodige buien in de nacht. Maar je kon zien dat de zon niet lang meer op zich zou laten wachten. In vliegende vaart vanaf Vezelay naar beneden en jullie raden het al. Als je naar beneden gaat moet je ook altijd weer ????. Na een vrij lange klim in ieder geval lekker opgewarmd. En na een relatief aardig dorp, Merry s Yonne begon mijn fiets raar te doen. Het moest er een keer van komen, lekker band achter. Maar wat heerlijk zo'n handige lieve man, die fixed het gewoon even en een klein half uur later zaten we lekker op de fiets. Vandaag een mooie combi dag gehad. Zo ongeveer tot aan Auxerre over een jaagpad langs het water gereden. Heerlijk vlak maar ook leuk bootjes kijken en af en toe even stoppen bij de vele sluisjes. Een klein donker wolkje deze dag, in het dorp waar we stokbrood wilde kopen ging de Boulangerie voor onze neus dicht. Het brood was op............... En nu, een dorp verder werd ons gezegd maar daar was niks te bekennen en toen we eindelijk weer een boulangerie zagen was dat na 13.00 uur. Dus gesloten en om 16.00 uur weer open. Gelukkig hadden we nog wel wat worst en ham kunnen scoren. En we hadden nog wat snoeptomaatjes, heerlijk. Hierop zijn we naar Auxerre gefietst. Er was nog wel 1 dorp maar daar kon je niet anders dan een 4 gangen menu krijgen. Lastig hoor soms. En dan Auxerre, tja. Het lijkt allemaal heel wat maar dat is het dan toch weer niet. Na een klein dutje, vanwege een waardeloze nacht, eerst gauw wat drinken en eten gescored. Daarna het rondje dorp en kerken. Na een eenvoudige maaltijd, ik had zin in een ordinaire hamburger met friet nu vol in zon op een terrasje. Wijntje en de boekjes erbij. Voor morgen moeten nog maar eens goed overwegen of we door fietsen naar Troje of gewoon eerder stoppen en de volgende een rondje door Troje fietsen. Na Nevers en Auxerre zijn we wel een beetje genezen van die zogenaamde " mooie steden" .

• 30 Juli 2014 - 23:22

Jan Mos:

Wat is er toch aan de hand Agnes en Huub? Er klinkt wat chagrijn in jullie teksten door. Niet meer genieten van al dat cultureel schoons? Wordt de Camino niet in zijn volle omvang beleefd? Boetedoening behoort ook met pijn gepaard te gaan. Pas als je achterste en al het overige pijn gaan doen, ontstaat een vorm van zijn die de ogen en oren opent voor een Religieus welbevinden. En wie weet komt dat jullie ook goed van pas bij thuiskomst. Als voorganger in Epe, zou Huub zeker niet misstaan.
    Maw, geen gezijk, ga fietsen en rap een beetje. Veel plezier Jan

• 31 Juli 2014 - 21:27

Karin:

Waar zijn de trouwe volgers van camino Snellen? Is de populariteit gedaald? Heb eens even op de kaart gekeken waar jullie nu eigenlijk zijn. Vind het nog steeds een hele knappe prestatie hoor! En troost je met de gedachte dat ik bij 30 + graden gewoon deuren en luiken aan het schuren en verven ben.Ook dat is vakantie!
    Ik wens jullie een goede, fijne nachtrust toe en succes voor morgen.
    Liefs, Ka

• 02 Augustus 2014 - 16:51

Agnes& Huub :

Hey Ka, zit de kwast al vast aan de kozijnen of lukt het nog?
    Verf gewoon dunner maken is volgens mij de truc
    Alles ok in jullie stulp? Meiden weer naar huis.
    Je weet toch hoe het werkt, een profeet (en laat staan 2) wordt in eigen land nooit geeerd ....
    Grapje!!! We hebben het prima naar onze zin en gaan nog steeds volgens plan.
    En jullie? Gr AH