Over de helft - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: A

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

01 Augustus 2014 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Vandaag de wekker iets later gezet, gisteren nog laat aan tafel gezeten. Jammer dat er midden in de nacht een stel Nederlandse jongens zeer luidruchtig terugkwamen. Het was niet nodig dat we iets zeiden, een erg boze Fransman schreeuwde over de hele binnenplaats van het hotel dat ze stil moesten zijn. Hu heeft hier niks van gehoord, kun je nagaan. Lekker weer, beetje bewolkt dus niet al te heet. Vanochtend nog even wat spullen voor onderweg gehaald en dat was maar goed ook. Om 14.30, doordat we afgeweken zijn van de route uiteindelijk aan de rijksweg een kop koffie en wat vers water kunnen scoren. Het gebied is helemaal leeg, er rijden alleen nog slagers, bakkers en SRV mannen in kleine vrachtwagentjes rond. Verder alleen maar graan en heeeeele grote landbouwmachines. Onderweg weer een hapje stokbrood en zo is de dag zo weer om. Rond 16.30 uur gearriveerd in Chalons en champagne. Grappig want we waren in mei ook hier voor onze champagne trip. Helaas is het hotel waar we toen sliepen dicht, vakantie? Dus na het regelen van een slaapplaats eerst een glas champagne genomen. Lekker hoor. Nu zitten we buiten op onze gedeelde binnenplaats. We wonen voor vannacht in een kein torentje met beneden woonkamer en badkamer en boven helemaal slaapkamer. Zo kom je nog eens ergens. Jammer is wel dat het terras van het restuarant vol zit en wij dus niks kunnen eten hier. Vanaf ons kleine tafeltje mogen we gelukkig wel naar alle andere etende mensen kijken. We moeten dus zo nog even op onderzoek uit. Komt goed. Morgen een wat rustiger dagje na 2 dagen van samen 200 kilometer. Even beetje rust voor we de Ardennen in stuiven. Het zal mij benieuwen want dat is natuurlijk weer een heuse klimpartij. Maar we zijn over de helft dus woensdag of donderdag alweer in Nederland.

• 01 Augustus 2014 - 21:38

Jan Mos:

Zo kilometervreters; het gaat rap met jullie. Chaplin en Champagne heeft een prachtige kathedraal. Een van de velen natuurlijk. Ik begrijp dat jullie nog steeds als een vorst reizen; hotelletjes met aparte slaapkamers. Weet, dat het in Noord Frankrijk nog desolater wordt en het aantal slaapplekken neemt af. Maar echte Camino gangers hebben natuurlijk een tent bij de hand.
    Fiets ze en veel plezier. Jan en Marjan

• 01 Augustus 2014 - 22:53

Els Jumelet:

jemig wat gaan jullie als een speer, moeten we hier al in gaan pakken of hebben we nog even????????????

• 02 Augustus 2014 - 16:37

Agnes& Huub :

Els en Kees, maak je niet ongerust, we zijn er nog lang niet. We hebben nog een pittig stuk te gaan, dwars door de Ardennen en zijn echt niet voor volgende week zaterdag in Epe. Geniet er maar rustig van de komende week.

• 02 Augustus 2014 - 16:46

Agnes& Huub :

Hallo Jan en Marjan,

We zitten hier in Varennes, op een terrasje tegenover de kerk, te genieten van het existeren. (en van de pastis natuurlijk). Als echte echte caminogangers hebben we niet eens een tent bij ons maar verlaten we ons op het lot en de wil van de allom aanwezige. Desnoods slapen we onder de sterrenhemel en warmen we ons aan elkaar ....... Het klopt wel ja dat het steeds leger wordt, maar ik vind het wel mooi, dat wijdse lege landschap. Maar goed, de Ardennen komen eraan, we verzamelen onze krachten en moed en gaan ervoor.
    Jullie ook nog een fijne vakantie.
    Gr, Agnes&Huub