Bienvenue en Belgique - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Bienvenue en Belgique - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Bienvenue en Belgique

Door: A

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Het hotel in Varennes bleek aan het einde van de middag een verzamelplek van allerlei fietsers en 1 wandelende caminoganger.
Allemaal nederlanders op de fiets, een aantal die het rondje Eerste wereldoorlog aan het fietsen waren. Genoeg gesprekstof dus en erg gezellig. Een van de dames heeft ons nog een aardig adres in La Ried gegeven. Ik weet niet of we daar overnachten of net een dorp eerder maar het is altijd leuk. Vanochtend torffen we een aantal weer bij het karrige ontbijt. Ons hotel was een echt plattelands hotel. Je moet je er niks bij voorstellen dan kun je overal tegen............ Na wat boodschapjes bij de Boulangerie op de fiets gestapt voor een paar stevige pukkels. Spieren nog koud en dan hupa meteen een stukje van 12%. In Romagne s/s-Montfaucon nog een uitstapje gemaakt naar een van de grootste Amerikaanse begraafplaatsen. Erg indrukwekkend als je ziet hoeveel kruisjes daar staan. Vervolgens een kopje koffie in Dun sur Meuse en het zag er al dreigend uit. Komt me toch een plensbui naar beneden maar gelukkig in onze pauze. De rest van de dag wel dreigend maar pas vanavond weer een zeer fikse bui terwijl we zaten te eten. De voorspellingen zijn knap waardeloos maar we kijken morgen wel uit het raam of we ons regenpak al meteen moeten aantrekken of niet. We hebben in ieder geval 800 kilometer gehad en zijn nu in Belgie vlak bij de bierbrouwerij van de Abdij van Orval. Erg toeristisch en we moesten ook het dorp in om nog een plekje te vinden. Morgen fietsen we naar Bastogne en dan in twee dagen naar Maastricht.