Dag 15 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

09 Augustus 2013 | Spanje, Carrión de los Condes

O jee, mijn handschoenen vergeten. Het was vanmorgen 9 graden in Burgos. Fris dus maar geen geklaag, gewoon in korte broek op de fiets. En nee Karin, ik kan je niet geruststellen, we hebben inderdaad nog een paar bergetapes te gaan. En Jan, ja ik heb me laten fotograferen door Hu op het bankje. Mijn haar zat nergens na dus ik weet niet of ik die foto aan de rest van de wereld wil laten zien ;-). Vandaag een top dag, ruim 100 kilometer gefietst en we zitten nu in Carrion de los Condes. Prachtige route op de hoogvlakte met onderweg de ene mooie kerk na de andere. Helaas meestal gesloten. Heel veel graan onderweg, je vraagt je echt af waar ze er allemaal mee blijven. Morgen onderweg naar Leon en als het goed is een soort gelijke dag. Even relatieve rust voor de beentjes voor het laatste stuk van 200 km dat inderdaad weer vol zit met pukkels in diverse maten. Maar daar hebben we dan de tijd voor omdat we nu nog ongeveer 440 km te gaan hebben in een volle week. We gaan het allemaal wel beleven en zien hoe het gaat. So far so good. Zo nog een hapje eten, wat flaneren en dan morgen op tijd op de fiets. Vandaag was het na de eerste ochtendkou alweer heel snel 34 graden maar dat blijft hoe dan ook veel beter dan regen en kou.

• 09 Augustus 2013 - 21:34

Jan Mos:

Ha pedaleurs, het moet niet gekker worden - 100 km op 1 dag - dit begint op werken te lijken. En vervolgens achteloos in jullie bericht aangeven morgen onderweg naar Leon. Dat is wederom 90 km indien je niet verkeerd fietst. Maar de werking van de gps zullen jullie nu wel onder de knie hebben. Grapje!
    Met nog maar 440 km te gaan en nog minstens 7 dagen tijd liggen jullie ruimschoots op tijdschema. Dus de komende dagen maar een extra Rioja s'avonds met tapas of paella, de dagen kunnen niet stuk.
    Ik neem aan dat jullie die grote baksteen van ruim 2 kg nog steeds in de fietstas hebben als een vorm van extra boetedoening. Binnenkort mag die achtergelaten worden, na een klimmetje, op de top van de Cruz de Ferro. Dat is zoals een camino-ganger dat doet; aldaar doe je de zogeheten "aflaat". Met die ontwikkelde klimmers-benen moet dat een fluitje van een cent zijn. Geniet eerst van die prachtige stad Leon met een nog fraaiere kathedraal dan die in Burgos en dan de voorbereiding op de volgende mooie klim. Veel plezier, geniet - bon camino, Jan

• 09 Augustus 2013 - 21:46

Jp:

Hi Agnes & Huub, dat jullie een redelijk aantal kilometers per dag fietsen dat moeten jullie zelf weten. Dat het afwisselend koud & dan weer warm is, a la. Dat er onderweg ook nog een bergen zijn, heeft ongetwijfeld met Spanje te maken. Maar er is wat mij betreft één grote vraag: wat hebben jullie met kerken? Jullie blog is inmiddels pure propaganda voor het Vaticaan! Elk dorp, middelgrote pueblo of bijna niet beklimmen stad heeft zwarte nonnen, een indrukwekkende basiliek of kerken met bladgoudovergoten plafonds. Is het afzien op de fiets omgeslagen naar spirituele bijziendheid? Ik ken Huub als verzamelaar van prachtige textiele roosjes, veelal geplaatst in het midden van een bh. Spanje, het land van de complimentjes, pure aandacht, het waarderen van een intense blik.... Ik dacht nog voor jullie aan de barre tocht begonnen "Huub komt in Spanje thuis". Maar wat lees ik: fietsen, afzien, zwarte nonnen, vooruit 1 biertje, twee kerken & hup naar bed. Joehoe, trap die laatste paar kilometers fris & fruitig door het fraaie Spaanse binnenland, vergeet de paus & geniet van alle Spanjaarden. Ik ben onwijs trots op (hoe zeggen jullie Brabo's dat) gullie/sullie/hullie! Wij Friezen zeggen gewoon: suerte y hasta luego! JP