Rustig dagje - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu Rustig dagje - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Agnes& Huub - WaarBenJij.nu

Rustig dagje

Blijf op de hoogte en volg Agnes& Huub

02 Augustus 2014 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

We zijn ons terras niet meer af geweest, want er kwam nog een tafeltje vrij zodat we daar lekker konden eten. Op tijd naar bed, want lange dag gehad. Word ik midden in de nacht wakker omdat een kabouter de airco uitzet en alle ramen open doet. Ineens 10 graden warmer en een hoop herrie??!!!! Hoezo, de airco dat was pas een hoop herrie, de kabouter ;-)

Chalons weende zachtjes om ons vertrek, met andere woorden, het motregende. Dus wij het regenjasje aan en gaan. Maar eerst nog even naar de Marche voor wat kaas, worst en tomaatjes en naar de boulanger voor een stokbroodje en een heerlijk stukje quiche. We worden steeds bedrevener in het organiseren van onze ravitaillering. Alors en route pour Varennes. Omdat we er niet gerust op waren dat we een slaapplekje zouden krijgen (en ja Jan, in de regen tegen elkaar aanliggen zagen we niet zo zitten) zijn we na een km of 10 ergens een koffietje gaan drinken en hebben de Ipad tevoorschijn getoverd. Op dat moment verschiet mijn teerbeminde van kleur, want .......... waar is mijn telefoon??? Dat ik het niet weet. Dus bellen naar dat ding en gelukkig, ergens was wat te horen. Hij lag niet meer in Chalons op ons kamertje, maar zat ergens in een van de tassen. Van de schrik bekomen hebben we een bedje geregeld en zijn stevig gaan fietsen. Eerst in de regen, vanaf een uur of 12 in ieder geval weer droog.
Aan den einder ontwaarden we een stevige rookwolk, naar we dachten een boer die zijn graanstoppels aan het affikken was. Niets was minder waar, er stond een behoorlijk grote schuur in de hens en de brandweer liet het ding gecontroleerd uitbranden. Niet leuk voor de getroffenen, wel mooi om te zien!
De rest van het traject eigenlijk weinig meegemaakt, ergens nog een mooie basiliek bezocht, maar verder geen bijzonderheden, behalve dan wellicht een gemeen klimmetje van ruim 5 km vlak voor Varennes. Op de een of andere manier moet je als fietser keer op keer boeten voor een stukje " wind mee".
Maar goed, niet klagen maar dragen, pijn is fijn, werkt lauterend en dat is wat we nodig hebben. Kortom, het gaat ons nog steeds goed, we genieten ervan en gaan nu even een welverdient dutje doen voor het eten.


  • 02 Augustus 2014 - 19:51

    Ingrid:

    Ha Ag en Hu,
    Leuk weer om jullie verslagen te lezen. Jullie hebben wel pech met het weer zeg, ik hoop dat ik op mijn tocht naar Parijs het beter tref of ik moet snel toch maar iets van regenkleding gaan kopen!
    Nog ff en jullie zitten alweer in België. Wens jullie nog mooie kilometers en lekkere dinertjes toe.
    Dikke kus, Ing

  • 02 Augustus 2014 - 20:42

    Jan Mos:

    Dag Huub en Agnes, s'avonds wederom uitgebreid tafelen en de volgende dag maar een paar kilometers afleggen; dat kan natuurlijk niet.
    En daardoor hebben jullie een van de mooiste overnachtinhsadressen van onderweg gemist. Slechts enige klimkilometers verder ligt Montfaucon met de herberg/dorpscafe Le Coq D'or. Mijn favoriete plek tijdens mijn Camino. In ieder geval adviseer ik jullie om aldaar een pitstop te maken en een overheerlijk Belgisch biertje te drinken.
    Het is een familie die net als ik vertrek vanuit Antwerpen naar Montfaucon is vertrokken.
    Doe ze in ieder geval de hartelijke groeten, Jan

  • 02 Augustus 2014 - 21:27

    Karin:

    Hey Camino's,

    Wat een bedrevenheid ontwikkelen jullie! Slechte nachten, veel regen en stug doorgaan. Kanjers, die-hards.
    Wij hebben jeux de boeles gespeeld met échte''Fransen op onze eigen baan, onder het genot van een apero/
    Zo leuk en ik heb nog een set gewonnen ook!

    Lekker slapen en succes weer mornge.
    Liefs,
    Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Agnes& Huub

En nu terug naar huis!

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 10487

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

In de tegenovergestelde richting

24 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: